/// WTF, új IMDb #1?

Médiageci

The Dark Knight - Heath Ledger - JokerHát ez rendesen meglepett. Talán az IMDb (Internet Movie Database) 1989-es kezdete óta vezette a népszerűségi listát a The Godfather (A Keresztapa), ami általános (nem túl underground, nem kizárólag művészfilmes) vélekedés szerint is minden idők legnagyobb, vagy minimum egyik legnagyobb mozija. Időközben az IMDb lista szerintem A FILMES LISTÁvá vált, semmi sem mérhető hozzá, semmit nem alakított annyi ember, tehát ami ott az élbolyban van, az általában örökzöld, pont. Persze leszámítva azt, hogy egyre gyakrabban ugranak magasra az erős marketing és talán a már kicsit elavult súlyozás miatt tiszavirág-életű filmek, leginkább a Shrek the Third (Harmadik Shrek) és még néhány animációs film esetében tűnt fel nekem ez az anomália (most a WALL-E jár ebben a cipőben), de ennyire magasra nem jutott egyik sem, és mára ki is került mindegyik a felső 250-ből (az alsó 100 más tészta, ott minden gyorsan cirkulál).

Erre most fogta magát a The Dark Knight (A sötét lovag), és ma reggelre kiütötte a Corleone család történetét a nyeregből, minden eggyel lejjebb szambázott. Igazság szerint (helyi mozi híján, és elég tetemes laggal a kollekcióm mögött) nem követem annyira a friss filmeket, meghallgatom a többieket, hogy ilyen meg olyan jó volt a legújabb kasszasiker kamerás torrentje, de én mindig kivárom, amíg megvehetem a cuccot jó minőségben, DVD-n. Erről sem tudtam, hogy eszik-e vagy isszák, sőt az előző Batman is kimaradt még, bár már a polcomon figyel.

Addig okés, hogy Batman, a Batmant jó, ha nem is a kedvenc képregényhősünk, de jó. Aztán Heath Ledger, akiről sokan mondták, hogy ebben alakította a legnagyobbat, egyébként sem volt rossz színész, így biztosan megközelíti a figurája Jack Nicholsonét. Ezek mellett a cím volt meg, The Dark Knight, amiről egész mostanáig azt hittem, hogy a képregény szakmán kívül csak a közelmúltban befutott Frank Miller Batman: The Dark Knight Returns című képregényének adaptációja. Egyrészt, mert a képregényt is rengetegen tartják a világ legjobbjának, azon túl, hogy lényegében új vért vitt az iparba, és utat tört a felnőtt képregényeknek, másrészt Miller most van a csúcson, gondoltam ő rendezte meg, és hát a cím is majdnem azonos.

Azonban, mint most megtudtam, a képregénynek Batmanen kívül nincs köze az új mozihoz, a cuccot David S. Goyer sztorija alapján a Nolan-fivérek írták, és Christopher Nolan dirigálta, aki most már legalább annyi filmmel szerepel (megérdemelten) a 250-ben, mint a nagy öregek. Kíváncsi leszek rá, hogy mi lesz a film sorsa. Mivel a Memento már a kezdetek óta tartja magát nagyon magasan, a Batman Begins (Batman: Kezdődik) és a The Prestige (A tökéletes trükk) is határozottan bebetonozódott 100 alatt/körül, szerintem nagy rá az esély, hogy bár most mindenki overhype-ot, reklám által gerjesztett, rövid életű népszerűséget kiált, talán tényleg új mérföldkő született a filmtörténelemben (legalábbis, ami a szórakoztatást illeti, mert bár művész és indie rajongónak számítok, azért nem vetem meg az álomgyár termékeit sem, ha jók).

Sz'al nem semmi, respekt Nolannek (aki egy zseni, és nyilván filmről-filmre egyre jobb, az Insomnia (Álmatlanság) volt csak egy kicsit gyengébb darab a szériában, főleg, mivel csak remake), és nem lesz könnyű kivárni azt az állítólag november 25-ödikei DVD megjelenést. :)

:: Téma: etcetera

süti beállítások módosítása